Aanmelding en wachttijd

Als jij je bij ons wilt aanmelden, vul dan het aanmeldformulier in. Hier kan je jouw contactgegevens (naam, e-mailadres en telefoonnummer) achterlaten. Onze praktijkhoudster neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Wij nemen cliënten alleen aan wanneer we ze binnen 8-10 weken een intake kunnen aanbieden. Wanneer dit zo is, voeren we een telefonische screening uit. Als een behandeling bij Samen Sterk dan als passend wordt beoordeeld, plannen we een intake in. Neem voor het intakegesprek uw verwijsbrief, legitimatie en een uitdraai van uw medicatie mee.

Mochten we je niet binnen 8-10 weken een intake aan kunnen bieden, dan geven wij dat aan. Je aanmelding kent dan geen vervolg. Samen Sterk hanteert helaas ook geen wachtlijst. Wel kun je dan 2 maanden later opnieuw contact opnemen. Wellicht dat er dan wel ruimte is.

Contra indicaties

Contra indicaties voor behandeling bij ons zijn: zwakbegaafdheid, matige tot ernstige psychotische kwetsbaarheid, matige tot ernstige autistische kenmerken, matige tot ernstige verslavingsproblematiek en chronisch en/of ernstig zelfdestructief gedrag en crisis gevoeligheid.

Vergoeding en afmelden

Samen Sterk is een bewust niet gecontracteerde praktijk. Dit houdt in dat je ziektekostenverzekering slechts een gedeelte van de totale kosten vergoedt. Het exacte percentage is afhankelijk van je zorgverzekering. Informeer over het exacte percentage bij je zorgverzekeraar. Wij rekenen het NZA tarief, ook als je zelf betaald.

Afmelden

Ben je verhinderd voor een afspraak, bel dan minimaal 24 uur van te voren af. Als je te laat afzegt of niet op de afspraak verschijnt, dan brengen wij hiervoor € 50 euro in rekening. Dit geldt ook voor situaties waarin er sprake is van overmacht, de tijd is immers voor jou gereserveerd. Deze factuur wordt helaas niet vergoed door je zorgverzekeraar.

Nood

Gedurende een aantal dagen (dagdelen) is het secretariaat bezet en zijn we goed bereikbaar. Daarnaast is de praktijk op werkdagen tussen 11:30 en 12:30 in ieder geval bereikbaar. Mocht je niemand te pakken krijgen, dan kun je een voicemail inspreken of een mail sturen met het verzoek om contact op te nemen.  Je vindt de contactgegevens onderaan deze pagina. Werkdagen zijn maandag tot vrijdag van 9:00 tot 17:00. 

Voor spoedeisende problemen kun je je  wenden tot je huisarts. Buiten kantooruren kun je je voor spoedeisende problemen wenden tot de Centrale Huisartsenpost te Nijmegen (0900-8880). 

In het geval dat je (vaker) buiten kantooruren of in het weekend acute psychologische hulp nodig hebt, dan kun je je via uw huisarts laten verwijzen naar een GGZ-instelling. Een GGZ-instelling kan meer faciliteiten bieden op dit gebied.

Klacht

Als je ontevreden bent, nodig ik (Elke Voeten; eigenaar) je graag uit om dit persoonlijk te bespreken. Vaak zijn problemen op die manier goed op te lossen. Wil of kun je de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of je wenst onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.

Bij het Klachtenportaal Zorg gaan ze graag met je in gesprek en opzoek naar een oplossing. Heb je jouw  klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden om deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Wil je advies over hoe je om kan gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op. Geef je klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl . Als eerste doorloop je een klachtenprocedure en/of bemiddeling door een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Mocht dit onvoldoende soelaas bieden, dan heb je toegang tot de Geschillencommissie KPZ, voor een bindende uitspraak over een behandelde klacht.